Αναρτήσεις

“Ιμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ” ( Άγιος Πορφύριος)

Εικόνα
Σ τις τελευταίες στιγμές της ζωής του αναφερόταν σε ένα κεφάλαιο του Προφήτη Ησαΐα που υπάρχει και η φράσις,  «· ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ» . Ετόνιζε στο περιβάλλον του να βρούνε που αναφέρεται. Σε κάποια στιγμή τον άκουσα προσεκτικά να ξανατονίζει, αφού πλέον βρήκανε το συγκεκριμένο χωρίο  «· ἱμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ» . Και επεξηγώντας το να λέγει «Ζωστικό έχεις; Γίνε αρχηγός μας». Κάποια πνευματικά του παιδιά από το Μήλεσι Αττικής του είπανε ότι αυτό βρέθηκε στο 3ο Κεφάλαιο του Προφήτου Ησαϊα.  Ζήτησε όλο το κεφάλαιο να του το διαβάσουμε.   Μιλάει για την ηθική κατάπτωση όλου του Ισραήλ και της Ιερουσαλήμ. Μας τόνισε ότι αυτά ισχύουν και για σήμερα και θα γίνουν.   “Ιμάτιον ἔχεις, ἀρχηγὸς ἡμῶν γενοῦ”   (ζωστικό έχεις; γίνε αρχηγός μας) Ο Γέροντας μέχρι να φύγει από αυτόν τον μάταιο κόσμο σε αυτούς τους τελευταίους δύο μήνες παραμονής του στα Καυσοκαλύβια  είπε πολλά σημαντικά πράγματα για το Έθνος και την Εκκλησία. Έβλεπε την κατάπτωση και τη σύγκρουση. Τόνιζε τις τε

«Η βλακεία είναι ανίκητη»

Εικόνα
  Π ροσπαθώ να καταλάβω τι συμβαίνει στον λαό μας. Μοιάζει να βρίσκεται σε βαρύ κώμα εξαιτίας απανωτών επεισοδίων βλακείας. Υπάρχουν απειροελάχιστες ελπίδες να ανακάμψει. Η επιστήμη έχει σηκώσει τα χέρια. Πρόκειται δε περί άκρως μεταδοτικής ασθένειας. «Ενός βλακός προκειμένου μύριοι έπονται», έλεγε ο Ε. Λεμπέσης στο επίκαιρο πόνημά του  «Η τεραστία κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω»  (1941). Εκεί γίνεται λόγος περί «αυτομάτου συρροής βλακών».. οι οποίοι «περιέρχονται συν τω χρόνω εις πλήρη  βλακοκρατίαν ». Για την συρροή αυτή των βλακών σήμερα και για να είναι αποτελεσματική η δράση της  «βλακικής αγέλης» , που περιγράφει ο συγγραφέας, δεν απαιτείται κάποια «πάσης φύσεως» οργάνωση ή φορέας, όπως στην εποχή του. Υπάρχει η   τηλεόραση , αυτός ο  κοινός τόπος συνάντησης  εκατομμυρίων αγελοποιημένων τηλε-θεατών, απείρως χρησιμότερη από κάθε ορατή κλειστή οργάνωση. Τρεις από τις μεθόδους της  κοινωνικής μηχανικής , της προσπάθειας δηλαδή χειραγώγησης της σκέψης και της στάσης