Πώς τα χρώματα επηρεάζουν τις διαθέσεις, τα συναισθήματα και τις αποφάσεις μας

 


Τα χρώματα ως γνωστόν είναι ο καθρέφτης της ψυχής μας. Συνήθως επιλέγουμε να φορέσουμε αποχρώσεις αναλόγως με το πως αισθανόμαστε την δεδομένη στιγμή, ή φτιάχνουμε μια εικόνα για τον άλλο επηρεασμένοι από τις χρωματικές επιλογές που έχει κάνει. Όμως η επιρροή των χρωμάτων δεν σταματά εκεί, αφού έχουν την δύναμη να προκαλέσουν διαθέσεις, να αντιστρέψουν συμπεριφορές και να αλλάξουν συνήθειες.

Δείτε λοιπόν ποια χρώματα χρειάζεστε για να περάσετε το μήνυμα σας.

Μπλε κατά των κιλών. Το καλύτερο χρώμα για να κάνετε δίαιτα. Βάφοντας την κουζίνα σας μπλε, θα βρείτε τον εαυτό σας να τρώει λιγότερο σε σχέση με τον αν την έχετε κόκκινη ή κίτρινη και αυτό συμβαίνει σύμφωνα με τις έρευνες, γιατί το μπλε είναι ένα χρώμα που αποφεύγουμε να δοκιμάζουμε στις τροφές μας αφού το θεωρούμε δηλητηριώδες.

Ροζ το ηρεμιστικό. Βάψτε τους τοίχους σας ροζ, ή φορέστε το και μαγικά τα πνεύματα θα ηρεμήσουν, το σώμα θα είναι πιο χαλαρό και δύσκολα κάποιος θα είναι επιθετικός απέναντί σας. Θεωρείται γενικά ένα πολύ ελκυστικό χρώμα για το μάτι και χρησιμοποιείται συχνά σε διαφημιστικές καμπάνιες.

Κόκκινο το ελκυστικό. Ναι το κόκκινο χρώμα δεν έχει χάσει την αίγλη του, συνεχίζει να είναι πρώτο στις επιλογές των ανδρών όταν αφορά την έλξη προς το άλλο φύλο. Ενώ και οι γυναίκες βρίσκουν τους άνδρες που φορούν κόκκινο το ίδιο ελκυστικούς. Αυτό συμβαίνει γιατί ο εγκέφαλος μας το έχει συνδυάσει με έννοιες όπως είναι ο δυναμισμός και ο ερεθισμός.

Κίτρινο υπέρ της συγκέντρωσης. Τα αγαπημένα μας post-it δεν έχουν τυχαία κίτρινο χρώμα. Έρευνες έχουν δείξει πως βελτιώνει τη συγκέντρωση και ξυπνάει τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα. Παράλληλα τα συμπαθητικά Smiley faces είναι εξίσου κίτρινα γιατί είναι το χρώμα που κάνει τον εγκέφαλο να εκκρίνει σεροτονίνη, την ορμόνη για καλή διάθεση.

Πράσινο το χαλαρωτικό. Είναι ένα χρώμα που δεν ενοχλεί στο μάτι και έχει χαλαρωτικές ιδιότητες γιατί το συνδυάζουμε με την φύση και την απόδραση. Για αυτό θεωρείται καλό χρώμα και για τις πωλήσεις αφού βοηθάει τους πελάτες να νιώθουν πιο ήρεμοι και τους ωθεί να μείνουν περισσότερο στο χώρο.

Άσπρο-Μαύρο, τα μινιμαλιστικά.  Το άσπρο εκπέμπει καθαρότητα και αγνότητα και μπορεί να έχει ηρεμιστική επίδραση αλλά και συγχρόνως επιβλητική. Το μαύρο από την άλλη έχει ένα δυναμισμό που μπορεί κάποιος να τον εκλάβει ως επίθεση, επιβολή ή να δημιουργήσει την εικόνα του απόμακρου.

Σχόλια